גלול מטה לצפייה בפוסטים ישנים יותר ....... תגובה שלך, אפילו קצרה - תתקבל בברכה ותשמח אותי

יום שלישי, 30 ביוני 2015

גל חום באירופה

בניין הפרלמנט בלוקסמבורג
ציטוט מאתר וואלה: "הקיץ עוד לא הגיע, אבל באירופה כבר סובלים מגל חום ראשון לעונה – חריג יחסית. באזורים רבים ביבשת הטמפרטורה עברה את רף 30 המעלות, דבר מאוד לא שגרתי באירופה בעת הזו. בחלקים מסוימים בספרד מדדו אפילו 40 מעלות. "מה שאנחנו רואים כעת זה אנטי-ציקלון הנמצא מעל אירופה, אשר שואב אוויר חם המגיע מצפון אפריקה, שם מקורו של השקע", אמר פטריק גלואה, מטאורולוג צרפתי. "רואים את הזרם מגיע מהדרום וממש מתיישב על צרפת וגורם להתחממות ניכרת. כבר אתמול נמדדו בדרום מערב המדינה 36-35 מעלות, והחום ממשיך ומתפשט גם לצפון ולמזרח. אנחנו צופים 33-32 בפריז ו-35 באזורים במערב כמו העיר ליון".
הצדק עם וואלה. הגעתי היום למלון בצרפת הנמצא בערך 100 ק"מ מזרחית לפריז והטמפרטורה כאן הייתה 34 צלסיוס. אני עומד להתבשל כהוגן מחר בתוך פריז, ובימים הקרובים בדרכי הארוכה דרומה לעבר פורטוגל. הערב כשאארוז, חליפת הסערה והסווטשרט ימצאו מקום של כבוד בתחתית העמוקה של התרמיל. קשה להאמין שרק לפני יומיים לא ניתן היה להסתדר בלעדיהם.
בית הכנסת בלוקסמבורג
לוקסמבורג נחמדה, עוד עיר אירופאית, לא יותר מזה. מצאתי בקלות את בית הפרלמנט, חייכתי אל הזקיף הזקוף שלא הגיב, צילמתי והמשכתי ליעד הבא, בית הכנסת (סגור). מכאן, בחום שהלך וגבר המשכתי ברכיבה אל תוך צרפת.
בתחנת דלק אחת בלוקסמבורג, בעודי יושב על פחית פאנטה וחטיף סניקר, ראיתי מבעד לחלון הרחב של חנות הרווחה ג'יפ גורר גרור ועליו אופנוע. הנהג יצא לתדלק ואשתו נכנסה לחנות. הוא סיים לתדלק, אני סיימתי לנשנש, הוא בדרכו אל החנות, אני יוצא ממנה. נפגשנו בחוץ, ליד ההארלי. ניגש, העיף מבט בלוחית הרישוי ופלט: או....הו, דרך ארוכה עשית מאירלנד לכאן. איזה אירלנד אני מתקנו, זה לא אירלנד, זה ישראל. או....הו.....הו הוא מיד מגיב, זה אפילו יותר רחוק. הסכמתי עימו והשמעתי באוזניו את קורותיי. לא זוכר ששמעתי אי פעם כמות כזו וברצף כזה של או..... או......או......הו......הו.......הו...... כדי שלא ייעלב שאלתי אותו לפשר האופנוע הנגרר תוך שאנו מחליפים עמדה ופוסעים לעברו. מדובר בזוג הולנדי, פנסיונרים, המתגורר בצפון הולנד ויש להם גם בית בצרפת. הם נוהגים כל קיץ להגיע לביתם כאן, לשהות בו 6-7 שבועות ובמהלך החופשה הוא מתענג על הקוואסקי שלו. הוא לא מרבה לרכב, 500 ק"מ גג במהלך החופשה כולה, וכשהערתי בחוסר טאקט שאני עושה את זה ביום אחד, הוא הנהן בראשו והוסיף עוד זוג של או....הו. איש נחמד שמיד נעתר לבקשתי לצלמו.

היום 499 ק"מ. מחר אני נכנס לפריז המהבילה.

זקיף זקוף. לא ברור אם המכנס השמאלי התרומם או שהימני צנח

מת על הצווארון

סלפי ראשון שלי במסע הזה
זום חזק ואני משתקף בשפיץ של הנעל


קוואסקי על גרור רתום לקיה בדרך מהולנד לצרפת


500 ק"מ בשנה. ההולנדי החביב שהזכיר לי במראהו ובהתנהלותו הארליסט חיפאי


סתם חזיר


יום שלישי 30.6.2015

תגובה 1: