גלול מטה לצפייה בפוסטים ישנים יותר ....... תגובה שלך, אפילו קצרה - תתקבל בברכה ותשמח אותי

יום שישי, 26 ביוני 2015

נעים מאוד. היום הכרתי שתיים – פינלנדיה ומרייאלה

בניין הפרלמנט הפינלנדי בהלסינקי. נמצא בשיפוצים.
לאחר שבועיים של רכיבה אינטנסיבית אין כמו לקום בבוקר בהכרה שהיום חופש. השכמה בתשע (כמה אפשר כבר לישון), ארוחת בוקר מזינה במלון, חזרה לחדר לנמנום נוסף ואריזה, צ'ק-אאוט ב – 11:00 ורכיבה קצרה לנמל של טאלין. פינלנדיה כבר מחכה לי. אונית מעבורת שתיקח אותי ואת ההארלי במשך שעתיים וחצי מטאלין שבאסטוניה להלסינקי שבפינלנד. ביזנס רציני זה המעבורות הללו. יעיל להפליא ומתוקתק בדיוק מדהים. אומרים הפלגה ב – 12:00 והגעה ב – 14:30, אומרים ומקיימים. התנועה אל האוניה ובתוכה מתרחשת בסדר מופתי, כשעשרות אנשי הכוונה פרוסים לאורך הדרך ולא מאפשרים לך לטעות. סיפוני החנייה לרכבים מתמלאים במהירות רבה, פגוש פוגש פגוש, הילוך ראשון, מעצור יד ונגמר העניין. לא רותמים את הרכבים לרצפה וגם לא משתמשים במשולשי עצירה מתחת לצמיגים. לאופנועים מוקצה שטח מיוחד וסל של רתמות עגינה עומד לרשות הרוכבים. בניגוד להפלגה מחיפה ליוון, כאן לא עושים בשבילך את העבודה. אתה בעצמך רותם את האופנוע לרצפה ומוודא שהכול יציב ומחוזק כראוי. רושם על פתק את איזור החנייה (מסובך כאן כמעט כמו בעזריאלי) ועולה למעלה. 8 קומות יש לה לפינלנדיה הזו ובהן ניתן למצוא תאי שינה, מסעדות, ברים, משחקי מזל, פינות הסבה, אולמות בידור, שירותים, חנות Tax Free ענקית וכמובן כמובן סיפון עליון חיצוני לשאיפת אוויר נקי מחד ולשאיפת ניקוטין מאידך. מרווח, מסודר, נקי – הכול כדי שיהיה לנוסע בכיף. את מרבית משך ההפלגה ביליתי בקומה 6, באולם מופעים קדמי שחלונותיו הענקיים מופנים לכיוון ההפלגה כשעל הבמה מופיעה שלישיה מוזיקלית (זמר גיטריסט, מתופף וזמרת קלידנית) ששרה בשפה/ות שאינני מבין. בהפסקה הופיע קוסם אינטראקטיבי שהצחיק בעיקר את המבוגרים וסחט קריאות התפעלות מהילדים (ואני שואל את עצמי מה מצחיק כאן). שלא כמנהגי, ולבטח לא בחצות היום, ירדתי על שתי בירות והרגשתי פאנאן. חופשה, לא? הפלירט הזה עם פינלנדיה עלה לי 39 יורו.
בית הכנסת בהלסינקי
עגינה בהלסינקי, ירידה זריזה לחוף ותוך שעה קצרה אני עומד "נפעם" אל מול בניין הפרלמנט של העם הפינלנדי בהלסינקי. לא רואים כלום. הבניין בשיפוץ, מכוסה פיגומים ויריעות, מנופים מכול עבר ובחזית פוסטר ענק המסביר בתמונות את מהות השיפוץ. צילומים מהירים ואני ממשיך ליעד הבא – בית הכנסת. מצאתיו ברחוב קטן ושקט במקום מרכזי בעיר. כמנהגי, החניתי את ההארלי על המדרכה בחזיתו לביצוע צילום משותף, וחיש קל פרץ בריצה מהירה מהבודקה מאבטח חמוש שבלחש אולם בתקיפות רבה ובשפה שאינה מובנת לי, כשהכול מלווה בתנועות ידיים נמרצות – הורה לי לעזוב את המקום. פעם נוספת הצילה אותי מדבקת דגל ישראל שעל לוחית הרישוי. הסברתי כך וכך, הוא התרצה באנגלית מגומגמת, ביקש שבכל זאת אזיז את האופנוע למדרכה הנגדית, אני ביקשתי להיכנס לבית הכנסת, הוא שאל למה, אני הסברתי לו שתמונה פנימית עושה לי את זה, הוא ענה שאי אפשר, התחננתי, אמר שיבדוק ויחזור אלי, בדק, חזר עם תשובה חיובית, ונתן לי להיכנס, לא לפני שדרכוני הוצג בפניו ולאחר שעברתי תחקיר ביטחוני מטופש. גברת נחמדה ממשרדי הקהילה הצמודים קיבלה אותי בסבר פנים יפות, עלתה איתי למעלה, פתחה את דלת בית הכנסת, נתנה לי כיפה והדליקה את האורות. היה שווה להתחנן.
שער C הוא שער הכניסה לנמל של חברת Viking Line. בבודקה אני מציג את מספר ההזמנה שקיבלתי עוד אמש כשביצעתי הזמנת אינטרנט, ומקבל כרטיס עליה לאוניה עבורי ועבור ההארלי. הכרטיס מכיל פס מגנטי והוא מהווה גם מפתח כניסה לתא השינה שהזמנתי. ידעתי מראש שהתא כולל שתי מיטות קומתיים ורווח לי מאוד כשהאישה בבודקה הרגיעה אותי שאין לי שותף לתא. לאחר מעבר קו הבודקס נוסעים כברת דרך נוספת ונעמדים לפני קו עצירה רוחבי חדש ממנו תתחיל העלייה בעוד שעה קלה. האוניה עדיין לא נמצאת בנמל ותוריי ההמתנה הולכים ומתארכים. אנשים יוצאים מהרכבים וזו הזדמנות טובה להתוודע אליהם. הייתה שם למשל אישה אחת מקומית שמפליגה עם האופניים שלה לשטוקהולם, ומשם לשרשרת איים כלשהי לחופשה בת שבוע. היא, האופניים, תרמיל וזהו. הגיעו גם שני אופנוענים מגרמניה שחזרו זה אתה מהנקודה הצפונית ביותר באירופה. וגם מין טופולינו קטן, מכונית מזערית בעלת מושב רוחבי אחד לשני נוסעים, שהדלת נפתחת לפנים כשההגה הוא חלק ממנה. זו מכונית תוצרת BMW משנת 1955 הקרויה Isetta שלדברי בעליה (לא יד ראשונה) היא מסוגלת להגיע ל – 80 קמ"ש.
בשעה חמש נכנסת לנמל האוניה וזו הזדמנות מצוינת לצלם אותה כשהיא שטה. מרייאלה שמה (Mariella) והיא נאה וחלנגית (החיפאים יבינו את משמעות המילה). תהליך העלייה דומה מאוד למתואר לעיל ובשש בדיוק היא מרימה עוגן (לא ממש מרימה עוגן, הכוונה יוצאת לדרך). התא נחמד, מספק לגמרי ומאפשר לי לשבת בנחת ולכתוב פוסט זה. אין באוניה אינטרנט והפוסט יעלה לאוויר רק מחר, משבדיה. הפלירט הזה עם מרייאלה עולה לי 159 יורו.
"יום קשה" היה היום. 15 ק"מ. מחר בבוקר בלי נדר אני בשטוקהולם.

בבטן הפינלנדיה רוכב אנגלי מתפעל מלוחית הרישוי הישראלית

אולם ההופעות. דווקא צילמתי קטע ווידאו של אחד השירים אבל הוא כבד מידי והבלוג מסרב לקבל אותו

בסיפון העליון. לאלה לא נצרכנו


הכניסה להלסינקי


שלטי ענק המסבירים את מהות שיפוץ בניין הפרלמנט בהלסינקי


בית הכנסת בהלסינקי. ההארלי סולק. הבודקה של המאבטח.


בית הכנסת בהלסינקי


הגברת מפינלנד שמפליגה עם האופניים והציוד האישי לשבדיה


BMW Isetta, מודל 1955. מגיע ל - 80 קמ"ש.


Mariella - מהלסינקי לשטוקהולם


ההמתנה לעליה למעבורת


תאי הצנוע
ירכתי המעבורת, שעה 22:30. אור בחוץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה