גלול מטה לצפייה בפוסטים ישנים יותר ....... תגובה שלך, אפילו קצרה - תתקבל בברכה ותשמח אותי

יום שבת, 20 ביוני 2015

"קנוניה גרמנית"

בניין הפרלמנט הצ'כי בפראג
בעודי יושב הבוקר בחדרי במלון, הצצתי באפליקציית מזג האוויר. פראג – 10 מעלות, ממטרים. ברלין – 11 מעלות, ממטרים. אם כל כך רע בשתי נקודות הקצה, מה כבר יכול להיות טוב ביניהן? התכוננתי לגרוע מכל, כלומר לבשתי טישרט, הוספתי לראשונה סווטשרט, מעיל רכיבה ואת חליפת הסערה. וכן, כפפות חורף על הידיים. שבת, התנועה דלילה ואני נכנס לפראג דיי בקלות. מרכז העיר הומה אדם, קבוצות קבוצות של הולכי רגל, תיירים. נראה שהמקומיים ממשיכים לישון. הגעתי לבית הפרלמנט וצילמתי, גם את בית הסנט צילמתי ולבסוף את בית הכנסת היהודי, אליו לא ניתן היה להיכנס למרות (ואולי בגלל) השבת. פראג יפה ומעניינת, קורצת לי מכאן ומשם, אבל אני כדרכי בקודש לא מאבד ראש, יודע כל הזמן מהי המשימה, מתדלק, יוצא מהעיר צפונה וממשיך ברלינה.
בדרך אין הפתעות. כל זמן שאני בצ'כיה לא יורד גשם. הנוף האירופאי מוכר וחביב, אותה וורסיה בניואנסים שונים ומה שבעיקר מעסיק אותי זו תחושת הקור שהולכת וגוברת. חורק שיניים, ממשיך בנסיעה על דרך מהירה טובה שבחלקה הפכה לדרך כפרית טובה אף היא, ואיך שאני נכנס לגרמניה (אין בכלל מעבר גבול, רק שתי ניידות משטרה בצד) יורד עלי מבול.
בית הכנסת בפראג
אפילו שאני לא רוצה בכך, אני מתחיל לחשוב מחשבות רעות על הגרמנים. עובדה, ממש לפני דקות אחדות בהיותי בצ'כיה, היה יבש. גרמניה – רטוב. חשוד, לא? את מה שעבר לי בראש אני לא מעז להעלות כאן על הכתב. אני ישן עדיין הלילה בגרמניה, ובהמשך המסע אני נכנס שוב לגרמניה – מוטב שאנצור לשוני, לך תדע, הגרמנים האלה. בקטע אחד, סמוך לעיר דרזדן היה הגשם כבד במיוחד ואני תפסתי מחסה מתחת לגשר עד עבור זעם.

אחר כך היו הפוגות בהמשך הרכיבה, ורק ממש בשעה שנכנסתי לברלין שוב התחיל הגשם. הרכיבה בתוך העיר תוך כדי ניווט אל היעד היא תמיד החלק הקשה יותר והפחות סימפטי שבמסע. ה – GPS מתגמגם מידי פעם, התמונה קופאת ולעיתים נעלמת ואם אוסיף לכך שהמשטרה הגרמנית חוסמת קטעי כביש דווקא במסלול המוכתב, וכל זאת תחת גשם, הרי לכם צרה צרורה. לא יעזור כלום, קנוניה גרמנית מכוונת. אבל אני שותק, צריך עוד לחזור לגרמניה ולך תדע. בסופו של דבר הגעתי לבית הפרלמנט וגם לבית הכנסת. צילמתי ויצאתי מה שיותר מהר מהעיר בדרכי למלון שעל הדרך. 423 ק"מ היום. מחר אני בדרכי לוורשה אבל לא מגיע אליה. רחוקה מידי.
בניין הפרלמנט הגרמני בברלין
בית הכנסת החדש בברלין
בניין הסנט בפראג

פראג

פראג


התבור הצ'כי


בצ'כיה, מיד ברגע שיצאתי מהמנהרה ראיתי את התמרור שבתמונה הבאה


התמרור הכי מטומטם שראיתי. מודיעים לך שהמנהרה נגמרה כשאתה כבר בחוץ


תופס מחסה מהגשם מתחת לגשר


מה שרואים קרוב יותר - חשוב הרבה יותר


בית הכנסת בברלין

3 תגובות:

  1. וורשה לא אחת מערי הבירה של האיחוד?

    השבמחק
  2. התבור? מנהרות? אם לא היינו בטוחים זה היה נראה כאילו אתה נוסע על כביש 6 בדרך לחופשה בכינרת... תעשה חיים נתן!!

    השבמחק
  3. וורשה אכן שייכת אבל בגלל המרחק אני מגיע אליה יום יותר מאוחר

    השבמחק