גלול מטה לצפייה בפוסטים ישנים יותר ....... תגובה שלך, אפילו קצרה - תתקבל בברכה ותשמח אותי

יום שבת, 4 ביולי 2015

רק עוד עיר אחת, יה מאנאייק

בניין הפרלמנט הספרדי במדריד
שבת בבוקר. פורטוגלי אחד מתעורר, שואל את עצמו מה בעצם יש לו לעשות בספרד, משיב לעצמו בשלילה, מתהפך לצד השני וממשיך לישון. את זה בדיוק עשו כנראה כול הפורטוגלים באשר הם ובכך השאירו אותי לבד לבד הבוקר על הכביש המוביל אותי מליסבון לספרד. מזג אוויר מצוין (לפי שעה), אין נפש חיה על הכביש, גם לא מהכיוון הנגדי, ואני בהנאה רבה, רענן ממנוחת הלילה, משייט לי בנחת ונהנה מתמונות הנוף המתחלפות לנגד עיני. אין משאיות, אין מכוניות, לא צריך לעקוף, לא עוקפים אותי – חופש מוחלט על הכביש. הנוף ההררי של פורטוגל הצפונית הופך לנוף גבעי עד שטוח, הרבה חלקות מעובדות, הרבה פרות וגם סוסים, כפרים קטנים, פסטורליה אמיתית.
ככל שאני מתקדם מזרחה אל תוך ליבו של חצי האי האיברי, הטמפרטורה עולה, משתי סיבות: הבוקר כבר מאחורי ומתקרבת שעת הצהרים וגם האטלנטי הממזג הולך ומתרחק. וזה מתחיל להיות רציני. חם, לח, מעיק. בכול עצירה אני משתמש בפטנט החדש, מרטיב במכנסים את המכנסים כדי לקרר את עצמי ברכיבה, שותה הרבה וחורק שיניים. למדריד אני מגיע בסביבות שתיים בצהרים, הסלולארי שלי אומר 38 צלסיוס, והוא לגמרי צודק.
בית הכנסת במדריד
תחנה ראשונה, בניין הפרלמנט. צילומים, הפסקת שתייה במינימרקט מקומי (0.65 יורו לפחית לעומת 1.65 יורו בחנויות הרווחה בתחנות הדלק) ורכיבה ליעד הבא, בית הכנסת המקומי. מצאתיו בסמטה צרה וצדדית, נחבא אל הכלים, ולהוציא ידית דלת הכניסה המעוצבות בצורת מגן דויד, אין שום סממן חיצוני להיותו בית כנסת. סגור, לא עונים באינטרקום (טוב, שבת). גם כאן צילום מהיר ואני מזדרז לעלות על האופנוע כדי להימלט מעומס החום אל מחוץ לעיר.
הספרדים הם בסדר גמור. אם צומחים מתוכם אנשים כמו אינייסטה, צ'אבי (לא צ'אבי אלונסו), סרחיו בוסקטס (לא סרחיו ראמוס) אז הם חייבים להיות בסדר. אני רק מקווה שבמהרה בימינו תוותר ספרד כולה על המסורת הספרדית הנפסדת והאכזרית של מלחמות השוורים.
היום 733 ק"מ. נותר יעד אחד ואחרון, ואני מכל הדרכים המובילות, מצאתי אחת להגיע לרומא. בלי נדר, שלושה ימים של רכיבה בנחת יביאו אותי אליה.



פיסת נוף בפורטוגל הדרומית


ועוד אחת


מוביל כבשים, שלוש קומות, 36 מעלות, אין מים


אני מקווה שהן מובלות למקום טוב


די, מספיק עם זה


בניין הפרלמנט הספרדי במדריד
שבת 4.7.2015


5 תגובות:

  1. ויוה אספניה! למרות שאני הייתי בעד יובנטוס....

    השבמחק
  2. איזה בעסה שנגמר לך הטיול המדלג
    כל כך נחמד וכיף לקרוא את הבלוז היומי שלך
    אני כבר מתחיל להתגעגע.
    רכיבה בטוחה נתן היקר
    אלין זרחי

    השבמחק
  3. אין לך כוח לכתוב חם עוד בית כנסת ופרלמנט, סיום אתגר קרב אז משוך עוד קצת בהצלחה!

    השבמחק
  4. כל הכבוד ובהצלחה עד סיום המסע
    אתה מושא לקנאה
    גם רוכב ללא גבולות וגם מייצג את ארצנו באירופה בכבוד רב

    השבמחק