גלול מטה לצפייה בפוסטים ישנים יותר ....... תגובה שלך, אפילו קצרה - תתקבל בברכה ותשמח אותי

יום שבת, 4 ביולי 2015

יוון – פורטוגל 0:1 והאם חשבון ה – Toll ישלח לביתי

בניין הפרלמנט הפורטוגלי בליסבון
לפני 11 שנים בדיוק, ממש בזמן הזה, הייתי בפורטוגל. האירוע המיוחד – יורו 2004, אליפות אירופה למדינות בכדורגל. במשך שבועיים התרוצצנו ראובן, איתן, אבי ואנוכי ברחבי פורטוגל, מאצטדיון לאצטדיון, צופים בהנאה רבה בכדורגל האירופאי במיטבו. שמות כמו דייויד בקהם, מייקל אואן, פרנק למפארד, רוד ואן ניסטלרויי, אריין רובן, ווין רוני, זינדין זידן ועוד רבים וטובים זכורים לי היטב ובעיקר מה שזכור לי יותר מכול, לי ובעיקר ל – 10 מליון פורטוגלים ולעוד 10 מליון יוונים, הוא משחק הגמר  ב – 4 ליולי באצטדיון האור בליסבון בין נבחרת פורטוגל המקומית לבין הנבחרת מיוון. זה נגמר ב – 0:1 קטן לטובת הנבחרת שהציגה את משחק הכדורגל בשיא כיעורו, משחק הגנתי בונקריסטי לאורך 90 דקות עם גניבה של גול אחד שנכבש לטובת היוונים ע"י חריסטיאס.
אז מבלי שהתכוונתי לכך אני שוב בליסבון שלא השתנתה הרבה מאז (בעיני כמובן, אז ראיתי אותה ממעמקי הרכבת התחתית והיום בחטף כשאני על ההארלי). הגעתי לעיר מספרד לאחר רכיבה ארוכה של 580 ק"מ במזג אוויר אביבי ובדרכים מצויינות, מצאתי בקלות רבה את בניין הפרלמנט ואת בית הכנסת אותם צילמתי, כרגיל. בית הכנסת נמצא בתוך חצר פנימית ברחוב ראשי וסואן כשהוא מוסתר מעיני העוברים ושבים ע"י שער ברזל גבוה ונעול. לדברי שכן, בעל חנות מקומי, בית הכנסת נעול בדרך כלל אולם ניתן לקיים בו ביקור לאחר תאום מוקדם.
בית הכנסת בליסבון
כשהכביש המהיר הספרדי מגיע לגבול עם פורטוגל הוא הופך לכביש דו מסלולי רגיל ולאחר חצית הגבול הוא הופך שוב לכביש מהיר רב נתיבי, כביש אגרה. מיד בתחילתו מופיע שלט כחול גדול המודיע מהו גובה התשלום לפי סוג הרכב. אין בודקס, אין מחסומים, אין תשלום בפועל, אין פתק לקחת. השלט הכחול הגדול, מיד אחריו קונסטרוקציה עמוסת מצלמות וסע לשלום. נראה לי קצת תמוה אבל זרמתי עם זה. אחרי כמה קילומטרים חוזרת התופעה על עצמה, שלט כחול גדול, סכומי תשלום שונים במקצת, מצלמות וממשיכים הלאה. כול פעם כשמגיעים למחלף חוזרת התופעה ואני מתחיל להיות מוטרד. זה מזכיר את המערכת של כביש 6 אצלנו, אבל כיצד יגבו ממני את התשלום? האם בסוף הדרך תהיה בכול זאת עמדת תשלום? ואם כן, האם יתכן שהמערכת מתוחכמת עד כדי זיהוי בזמן אמיתי של סוג הרכב ונקודת הכניסה? האם לוחית הזיהוי האחורית היא הקובעת? מאות קילומטרים רכבתי על הכביש הזה כשאני חולף על פני עשרות רבות של שלטים כחולים גדולים וקונסטרוקציות מצלמות, וחשבון ה – Toll שלי הולך וטופח. כ – 70 ק"מ לפני ליסבון אני רואה את ההתרחבות המוכרת של הכביש לרחבת עמדות תשלום וכולי התרגשות לקראת פיענוח התעלומה. כלום, נאדה, סתם עמדת לקיחת כרטיס לקביעת נקודת ההתחלה של קטע חדש. מכאן אני מבין שזו אכן מערכת דומה לזו שלנו בכביש 6, והיא יודעת לשלוח חשבונות לנהגי פורטוגל וכנראה גם לנהגים אירופאים אחרים עפ"י לוחית הרישוי. ומה איתי? האם גם אלי לרמת השרון  יגיע חשבון?

661 ק"מ היום. מחר בלי נדר אני במדריד.


גם היום 3 תדלוקים. אחד ממש על הקשקש, 16.8 ליטר לתוך מיכל שתכולתו 17 ליטר


Toll פורטוגלי. שלט כחול גדול, פרוט דמי מעבר, קונסטרוקצית מצלמות


בניין הפרלמנט בליסבון


זקיף מותש מחום


אותו אחד


ליסבון


חסידות פורטוגליות על עמוד מתח גבוה. מה עם הקרינה האלקטרומגנטית?


אינסטלטור מיומן יותר היה כבר מוצא ברז קצר יותר

שישי 3.7.2015

תגובה 1:

  1. מה חדש במדד הפאנטה? דוקא יהיה מעניין להשוות מחירים.או להבדיל-מחירי הדלק?

    השבמחק